Wat nu W.O.L.F is – World of Lifestyle and Fashion – startte in 2016 als pop-up The Cool Collective aan het Oranje-Vrijstaatplein. Het is een collectief van meerdere merken, van vooral ontwerpers uit Amsterdam. “We zijn een warenhuisje, als het ware. Behalve unieke kleding – ook voor heren – hebben we brillen, schoenen, riemen, sieraden en cadeauartikelen. Eigenaar Ulbe van Dijk vraagt een medewerkster hoe zij W.O.L.F. zou omschrijven. Ze antwoordt: “Het is een conceptstore, een hippe plek voor een breed publiek, voor alle leeftijden. Iedereen kan hier wel iets vinden.”
Een klant vult aan (en dit is geen afgesproken werk): “Het is echt een heel leuke winkel. Ik kan hier niet voorbijlopen zonder iets te kopen.” Van Dijk hoort het vrolijk aan. Dit is wat hij beoogt. Hij deed eerder ervaring op in bijvoorbeeld de Cornelis Schuytstraat. Over de naamsverandering zegt hij: “W.O.L.F. is een naam waar ik meer mee kan. Het zat al heel lang als een plannetje in mijn hoofd. Andersom is het FLOW, had je dat opgemerkt?”
Oostpoort is top, vindt Van Dijk. “Hier lopen altijd mensen, zelfs hartje zomer. Deze buurt, de hele Watergraafsmeer: wat een fantastische buurt is het. Statig en met aanwas van veel nieuwe mensen.” Het winkelcentrum is geslaagd omdat er veel onderscheidende de winkels zijn. “Sinds de start is het aanbod meer divers geworden.” En ondernemers helpen elkaar. “Voor de feestdagen kregen wij inpakles van een van de medewerkers van Parfumerie Douglas. Leuk en handig.”
Ondernemersportret. In opdracht van cbre, gepubliceerd in Beleef het in Oost.