Eind april opende het bijzondere fashionlabel IMANA haar deuren in Oostpoort. Je kunt in de winkel de komende vier maanden terecht voor creaties van de jonge ontwerpster Chevelyn Josefzoon, maar ook voor het laten ‘upcyclen’ van oude kleding tot een modieus fashionitem. De pop-up store is de afsluiting van een project van het stadsdeel waarin jongeren leren ondernemen.
In februari pitchten deelnemende jongeren hun ideeën voor de invulling van de tijdelijke winkel. Een vakkundige jury onder leiding van de centrummanager Oostpoort toetste de plannen aan criteria als motivatie, haalbaarheid, begroting en toegevoegde waarde. Chevelyns plan kwam als beste uit de bus.
Zoveel mogelijk jongeren tussen de 17 en 27 jaar terug naar school of werk, dat is de doelstelling van het Aanvalsplan Jeugdwerkloosheid van de gemeente Amsterdam. De pop-up store is een van de projecten waarmee stadsdeel Oost hieraan bijdraagt. De pop-up store is een samenwerking met Beleef Oostpoort, A Bunch of Choices, het Jongerenplatform en Jong en Baas.