Als je nadenkt over levenslange carrièremogelijkheden, zou het eerlijk zijn om te zeggen dat werken in een callcenter niet het eerste is waar de meeste mensen aan denken. Sterker nog, voor veel mensen kunnen ze niets ergers bedenken dan in een callcenter werken! Maar voor de miljoenen mensen over de hele wereld die op een bepaald moment in hun carrière in een callcenter hebben gewerkt, zullen ze je vertellen dat werken in een callcenter veel voordelen biedt. Natuurlijk, zoals in de meeste industrieën zijn er een paar slechte kanten, maar het krijgen van een baan na te solliciteren op een van de callcenter vacatures Amsterdam biedt ook diverse pluspunten. Hieronder vind je daar een paar voorbeelden van!
Grote kansen voor promotie
Niet iedereen wil een carrière in een callcenter. Maar voor degenen die dat wel doen, zijn er grote kansen voor promotie. Van rollen binnen het callcenter inclusief leiderschap (bijv. Teamleiders, Operations Manager) tot een reeks andere rollen, waaronder kwaliteit, training, HR, personeelsbeheer, rapportage, er is een breed scala aan mogelijkheden. Houd dus goed de vacatures Amsterdam in de gaten! En callcentermedewerkers zijn ook nog eens zeer gewild voor andere rollen binnen je organisatie. Het is bekend dat het callcenter nu dient als een interne rekruteringspool vol geweldig talent dat de producten kent en klantgericht is.
Overdraagbare vaardigheden
Een goede callcentermedewerker zijn is geen toevalstreffer. De vaardigheden die nodig zijn om succesvol te zijn in deze baan, worden doorgaans in de loop van de tijd aangescherpt. Door in een callcenter te werken leer je omgaan met lastige klanten, van een negatief iets positiefs maken, veerkracht, een product verkopen of upsellen vereisen allemaal specialistische vaardigheden die niet iedereen bezit. Het goede nieuws is dat er veel vraag is naar die vaardigheden. Niet alleen hier in Amsterdam, maar over de hele wereld. Dus als je goed bent in je werk, zijn er andere organisaties die die vaardigheden willen en je misschien zelfs een beetje meer ervoor betalen.
Veel beschikbare trainingen
Bijna alle callcenters hebben training die deel uitmaakt van uw introductieprogramma en die normaal gesproken bestaat uit producttraining en vaardigheden op het gebied van klantenservice/verkoop. Maar daarnaast bieden callcenters doorgaans een reeks aanvullende opleidingsmogelijkheden voor medewerkers die zich graag verder willen ontwikkelen. Van leiderschap, projectmanagement, computervaardigheden en gespecialiseerde callcentervaardigheden zoals Workforce Management zijn er meestal enkele geweldige cursussen beschikbaar. Met behulp van deze trainingen kun je je vaardigheden dus uitbreiden die je later in je leven weer in andere banen kunt toepassen.
Veel (werk)plezier
Daarnaast zul je door te werken in een callcenter ook nog eens veel (werk)plezier ervaren. Tegenwoordig is het namelijk moeilijk om callcentermedewerkers te werven en te behouden (en het is duur), dus callcenters lopen doorgaans voorop bij initiatieven voor personeelsbetrokkenheid om hun personeel vast te houden. Dit betekent dat senior leiders binnen het bedrijf tot en met teamleiders zich inzetten om ervoor te zorgen dat medewerkers met plezier naar hun werk komen en dat ze vaak doelen hebben op de tevredenheid/betrokkenheid van het personeel als onderdeel van de Key Performance Indicators van het leiderschap.