Goalie Lars Veltman (20) kreeg de passie voor ijshockey door van zijn vader Michael die al decennia speelt, dit jaar in Cool Mokum 2 uitkomt en zich net als zijn zoon ook achter de schermen inzet voor de sport. In het dagelijks leven volgt Lars een studie commerciële economie en runt hij zijn eigen marketingbureau Veltman Markering, dat op de sociale media van de Tigers opmaak, lay-out en teksten verzorgt.
Zijn bedrijf komt voort uit een stageplek die Lars tijdens zijn opleiding marketing en communicatie volgde. “Ik maakte websites voor bouwbedrijven en rolde er zo in. Later ontwierp ik de website voor soul en R&B radiostation DB962 en A van Dijk Bouw, een kleine onderneming die vooral renovatiewerk doet en badkamers aanlegt. Tegenwoordig maak ik ook advertenties op Facebook en Instagram die zijn gericht op de leadgeneratie. Het is een methode om klanten te trekken.”
Veltman begon op zijn dertiende als goalie bij Tigersfun, een instapteam. Hij bleef altijd op doel staan en werd opgesteld bij U18 en U20. In 2022 vertrekt hij voor een jaar naar Canada. Terug in Nederland doet hij mee met de zomertrainingen en selecteert het eerste team hem als nieuwe doelman. Op een uitglijder in Nijmegen na beleeft de ploeg een tot nu toe zeer succesvol seizoen. “De kracht van ons team is de samenwerking. We werken hard voor elkaar en hebben een hechte band. Nieuwkomers worden goed opgevangen. De wisselwerking tussen de spelers en coach John Versteeg is goed. Hij trekt een duidelijke lijn tussen professioneel zijn en gein maken met het team.”
Zijn schaarse vrije tijd brengt Lars graag door met zijn vriendin. Ook gaat hij op pad met vrienden. “Eigenlijk is mijn agenda altijd vol. Momenteel heb geen tijd voor nieuwe bezigheden of hobby’s.”
Hoewel de Tigers vrijwel het hele seizoen al de lijst domineren, is de buit nog niet binnen. De uitkomsten van de play-offs die in maart beginnen wijzen de nieuwe kampioen aan. “Als we er vol voor blijven gaan, als team opereren en onze basics vasthouden, denk ik dat we heel ver kunnen komen. Vooral tijdens de uitwedstrijd in Leeuwarden lieten we zien wat we in huis hebben. Tot nu toe vind ik dat de leukste wedstrijd van het seizoen.”
Voor Lars is goalie zijn een drive hebben om altijd verantwoordelijkheid te nemen. “Je bent de held of de loser van het team. Bij een goede safe red je de wedstrijd en anders ben jij de speler door wie het team verliest. Het is hard werken om puck uit de goal te houden, maar de waardering daarvoor is enorm.” Dezelfde verantwoordelijkheid voelt hij voor Veltman Markering. “Ik ben een gedreven marketeer die veel tijd in zijn werk stopt en graag een stapje extra doet. Mijn persoonlijke aanpak maakt mij uniek in de marketing.”