Oost in Bedrijf

‘Ouders kopen eerder kleding voor hun kinderen dan voor zichzelf’

Loods kids store begon drie jaar geleden in Oostpoort als pop-upwinkel in kinderkleding. “Dat was in december en verliep erg succesvol”, vertelt eigenaar Henri Snoep. “We mochten nog twee jaar als pop-up blijven en afgelopen jaar hebben we besloten hier voor minimaal vijf jaar een vaste winkel te vestigen.

Snoep richtte vier jaar geleden samen met compagnon Jaap Dijkstra Loods of Stock op. Beiden hadden veel ervaring in de kinderkleding en besloten dat het tijd was om de krachten te bundelen. “De naam van ons bedrijf is een woordspeling, die de lading goed dekt”, stelt Snoep. “We hebben enkele pop-upwinkels en organiseren elk weekend verkoopevenementen. We verkopen grote opgekochte voorraden, vaak vanuit een loods.”

Het tweetal heeft een heldere filosofie over kinderkleding. “Kinderspeciaalzaken zijn er haast niet meer. Bijna alles gaat via grote warenhuizen of internet. Dat vinden wij zonde, want variatie in winkels geeft reuring op straat. Wij menen dat een kinderwinkel voorziet in een behoefte. Veel ouders kopen eerder kleding voor hun kinderen dan voor zichzelf. Wij denken dat kwaliteitsmerken niet kunnen bestaan zonder fysieke winkels.”

Snoep zegt dat Loods of Kids gereed is voor het voorjaar. “We hebben nog wat shirtjes met lange mouwen hangen voor de wat koudere dagen, maar zijn zeker al ingericht voor het mooie warme weer. In de winkel hangen populaire merken en we proberen met altijd aanbiedingen te komen. Klanten kunnen zaterdag 1 juni kennis met ons maken. Met een de Brug in de hand krijgen zij dan vijftig procent korting op de gehele collectie.”