Oost in Bedrijf

‘Onze klanttevredenheidsscore is een 8,8’

Persoonlijke aandacht, daar draait het om bij BCC. “We proberen te achterhalen wat de klant nodig heeft en dan goed en gericht advies te geven. Medewerkers zijn deskundig, zo onderscheiden we ons. De klanttevredenheid van alle filialen is gemiddeld een 8,6, maar de vestiging Oostpoort scoort een 8,8. Dat zegt wel wat.” Laurens Farjon is dan ook hartstikke tevreden. 

Sinds de opening van het winkelcentrum is hij vestigingsmanager van deze winkel – waar je binnenkomt via een roltrap in de ruime hal, mét een mooi fotokunstwerk. Hij bekleedde functies in diverse vestigingen van BCC verspreid door de stad, maar wilde graag hier werken. “Het leuke van deze winkel en deze buurt is dat er zo’n gemêleerd publiek komt: van jong tot oud en schatrijk, van onbekenden tot de vele BN’ers. Allemaal komen ze naar Oostpoort. Die mix maakt het grappig en heel leuk. Ik ben een Amsterdammer, ik ken Oost als een oude buurt. Met Oostpoort heeft die een enorme opwaardering gekregen.”

Laurens was ook de eerste voorzitter van de winkeliersvereniging, die de verschillende ondernemers met elkaar in contact bracht en zorgde voor een goede samenwerking. Een mooie klus, vindt hij. “Het is belangrijk dat ondernemers samen de schouders eronder zetten en bijvoorbeeld evenementen organiseren, zoals vorige week het vijfjarig jubileum. “Dit is een kleinschalig winkelcentrum, en toch echt Amsterdams. Precies goed.”

Ondernemersportret. In opdracht van cbre, gepubliceerd in Beleef het in Oost.