Advertorial

Monuta lanceert nieuwe cake en campagne: praten over afscheid nemen

Openheid over afscheidsthema’s ligt nog steeds gevoelig, blijkt uit onderzoek in opdracht van Monuta. 82% van de Noord-Hollanders zegt zelden of nooit over hun eigen wensen rond afscheid te praten. Reden voor de jarige uitvaartorganisatie om een vertrouwd uitvaartitem in een nieuw jasje te introduceren. Onder de naam Plakje Troost®nodigt Monuta iedereen uit om het gesprek over afscheid aan te gaan.

Hoewel er in de afgelopen eeuw veel veranderd is op afscheidsgebied, lijkt openheid over afscheid nog niet vanzelfsprekend. Ter gelegenheid van haar 100ste verjaardag heeft Monuta daarom de klassieke plak cake nieuw leven ingeblazen. Want cake staat nog steeds in de top drie in Noord-Holland, na belegde broodjes en bittergarnituur.

Ondanks dat mensen in Noord-Holland aangeven het niet vaak te doen, vinden zij het wel belangrijk om over hun eigen afscheidswensen te praten. Corné Mulders, directeur Uitvaartzorg bij Monuta: “Dat is precies wat wij willen stimuleren: open over afscheid zijn. Blijkbaar is er nog een verschil tussen het belangrijk vinden en er daadwerkelijk over praten. Monuta bestaat 100 jaar. Daarom lanceren we een nieuwe eigen cake, een perfecte gespreksstarter. Als je bij Monuta kiest voor een plakje cake, krijg je vanaf nu altijd deze cake met de naam Plakje Troost®. Met een bijzonder ingrediënt: citroenmelisse. Een oud kruid dat rust geeft in emotionele situaties.” 

Alles over de cake en de rol van cake bij afscheid is te lezen op monuta.nl/plakjetroost.