Oost in Bedrijf

IJdent: ‘Het persoonlijke contact met mensen is het leukst’

Wat bij binnenkomst meteen opvalt, is de gemoedelijke sfeer. En wat blijkt, wie eenmaal een voet over de drempel heeft gezet, blijft terugkomen. Esmee: “Onze patiënten zijn heel trouw. Daardoor blijven we op de hoogte van wat er in hun leven speelt: wie er een kind krijgt, wie er een mooie reis heeft gemaakt. Ja, dat is toch wel het leukst.” Esmee Bakker werkt als mondhygiëniste bij IJdent Mondzorg, tandarts- en mondhygiënistenpraktijk. Samen met haar collega’s Stephanie Loenen en Gerard Groot is zij al tien jaar een begrip op IJburg.

Zowel Esmee als haar collega’s zijn begaan met de patiënten. “Gerard heeft weleens zijn mobiele nummer aan een patiënt gegeven die erg veel pijn had. Mijn collega Stephanie werd laatst in de supermarkt door een patiënt aangesproken met de vraag welke tandpasta hij moest kopen. Dat is bijzonder.”

Algauw raken we aan de praat over wat er zo belangrijk is aan een bezoek aan de mondhygiënist. “Heel veel mensen lopen met een tandvleesontsteking die uiteindelijk kaakbotverlies teweegbrengt. Gaatjes kun je nog repareren, maar kaakbot dat weg is, blijft weg. Je moet het zo zien: het kaakbot is de fundering van je huis. Als de basis niet goed is, dan kun je daar geen huis op bouwen.” Esmee en Stephanie behandelen ook zwaardere gevallen van tandvleesproblemen. Daarnaast steken ze bij IJdent veel tijd in voedingsadvies, het aanleren van goede poetstechnieken en de begeleiding van angstige patiënten.

De praktijk hanteert zeer ruime openingstijden, en je kunt er online afspraken boeken.

IJdent, tandarts- en mondhygiënistenpraktijk, Johan Lulofsstraat 2, www.ijdent.nl.

Op de foto: assistente Darinka Koorn, mondhygiënist Stephanie Loenen, mondhygiënist Esmee Bakker, tandarts Gerard Groot.

Advertorial