In september is met een guerrilla-actie en een film de nieuwe huisstijl van Winkelgebied Oostpoort onthuld. De website www.beleefoostpoort.nl is vernieuwd en de social-mediapagina’s zijn opgefrist. Bezoekers werden getrakteerd op verse macarons.
Evelien (27) was bij de presentatie aanwezig. Ze komt graag in Oostpoort, niet alleen voor de boodschappen, maar ook bijvoorbeeld voor duurzame kleding van Het Faire Oosten, een nieuwe bril, mooie bloemen en cadeautjes. Over de huisstijl zegt ze: “Ik vind de zachte kleuren heel erg mooi. De vlaggen zijn vrolijk, ik hoop dat die blijven hangen.”
Alfons (49), hij stopt net het laatste stukje macaron in zijn mond, knikt instemmend. Hij is hier deze zaterdag om te shoppen met zijn dochter van 13. Dat doen ze vaak samen in Oostpoort, omdat het aanbod er zo veelzijdig is. “We slagen altijd.” Ze vermijden graag het drukke centrum. “Hier kan je lekker rustig kijken, passen en een praatje maken.” De huisstijl is mooi geworden vindt hij, het past precies bij Oostpoort: “Fris, ruim, kleurrijk en met leuke letters. Lekker Amsterdams inderdaad. Ik voel me hier thuis.”
In de week voorafgaand aan de onthulling zijn via een guerrilla-actie op veel plekken in de stad – zoals het Museumplein, de Dam en het Vondelpark – banners in de nieuwe huisstijl en bewegwijzering naar Oostpoort geplaatst en gefilmd. De film van deze actie werd zaterdag gepresenteerd aan de bezoekers. Ook op social media waren al teasers geplaatst.
Bekijk de nieuwe website via www.beleefoostpoort.nl, waar je ook buttons vindt naar de social media van Winkelgebied Oostpoort.
Artikel in opdracht, gepubliceerd in Lekker Amsterdams (voorheen Beleef het in Oost) editie 13.