Nieuws

MJ Amsterdam breidt uit: ‘Beauty wordt allang niet meer als luxe gezien’

De beautysalon aan de Pampuslaan verdubbelt in oppervlak, heeft een nieuwe naam en dingt mee naar de Beauty Award voor Salon van het Jaar.

Als we binnenlopen komt eigenaresse Marie-José Putman net bij de Kamer van Koophandel vandaan. De nieuwe naam is nu officieel, zegt ze blij, Studio MJ heet nu MJ Amsterdam. “Die past beter bij de uitbreiding, de nieuwe inrichting en het nieuwe concept: chic stads, met een duidelijker scheiding tussen twee beautymomenten.”
Klanten kunnen in de salon namelijk niet alleen terecht voor luxe behandelingen, maar ook voor een zogenoemde quick fix: korte behandelingen, zoals epileren, wimpers verven en gezichtshaar harsen, meestal zonder afspraak.

De salon bestaat inmiddels negen jaar, waarvan ruim vijf aan de Pampuslaan. Nu wordt het naastgelegen pand erbij getrokken. “We gaan ervoor. Het is bij ons in de avonden en weekenden zo druk dat we echt meer ruimte nodig hebben.”

En als we dan toch vernieuwen, dan ook maar meteen goed, verklaart Marie-José nader. Overal is over nagedacht. De nieuwe bedrijfskleding bijvoorbeeld is helemaal afgestemd op de styling van de salon. Die krijgt aan de ene kant een industriële, en aan andere kant een warme en luxueuze uitstraling. “Je komt straks binnen in het winkelgedeelte, waar huidverzorgings- en nagelproducten veel ruimer staan opgesteld. In het oude deel kunnen klanten straks op afspraak terecht voor de uitgebreidere behandelingen.”

Zakelijk gezien ziet Marie-José de uitbreiding helemaal zitten, crisis of geen crisis. “Ik vind het fijn om een positieve boodschap te brengen. Deze tijd biedt ook kansen. Ik heb gemerkt dat beauty allang niet meer wordt gezien als luxe. Vrouwen en mannen van nu zijn zelfbewust, ze willen te allen tijde goed voor de dag komen. Niet alleen met hun kleding, maar totaal. Het geeft hen zelfvertrouwen en daar dragen wij graag aan bij.”

De verbouwing van MJ Amsterdam is een dezer dagen afgerond. De salon blijft ondertussen gewoon open.